Kategorileri Aç / Kapat

Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Hadi şimdi BEĞEN butonuna tıklayarak Facebook sayfamıza katıl. Hoş geldin :)


Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu
Sosyal anksiyete sorunu ile bağlantılı olan sosyal medya anksiyete bozukluğu, hayatımıza dahil edilen sosyal medyanın bir bireyin zihinsel ve fiziksel refahını etkilediğinde kazanılan bir sendromdur. Dünya genelinde fazla yaşanan bir psikolojik rahatsızlık olan sosyal kaygı, örneğin Amerika'da alkolizm ve depresyondan sonra üçüncü büyük psikolojik bozukluktur ve toplumun %13-14'ünü kapsamaktadır.

TAVSİYE: Olumlu Düşünmeyi Kolaylaştıran İpuçları

Genellikle yetersizlik, utanç ve depresyon duygularına neden olan ve teknolojik olarak bağımlı bir toplumda ortaya çıkan sosyal medya anksiyete bozukluğu, sosyal anksiyete bozukluğunda görülen grup önünde konuşmaktan korkma, sosyal durumlarda endişe, yoğun korku, kızarıklık, kalp atışında hızlanma, terleme ve kas seğirmesi gibi semptomların çoğunu içerebilir.

TAVSİYE: Mutsuz İnsanların 7 Alışkanlığı ve Yapılabilecekler

Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu Belirtileri


Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu Belirtileri

TAVSİYE: Odaklanmak için Ne Yapmak Lazım Diyenlere Müthiş Tavsiyeler

Bu psikolojik rahatsızlığın birçok belirtisi vardır ve aşağıdaki özelliklerden bazılarıyla tanımlanabilir;

  • Grup olarak arkadaşlarla birlikteyken, gönderilerine yorum ya da beğeni gelip gelmediğini anlamak için sürekli telefona bakmak ve sohbeti kesintiye uğratmak.

  • Facebook veya Twitter gibi sosyal medya hesaplarına rastgele şekilde yabancılar eklemek.

  • Sosyal medya sitelerinde günde 8 saat ya da daha fazla vakit harcamak.

  • Başka hiçbir şey önemli değil gibi bilgisayarınıza ya da akıllı telefonunuza bağlanma hissi.

  • Yayınlanan bildirimlere yorum ya da beğeni gelmediğinde veya fotoğraflar düzgün bir şekilde etiketlenemezse endişe duymak.

  • Twitter takipçileri gibi sosyal medya hesaplarındaki kişi sayısını sürekli takip etmek ve bunları arttırmanın yollarını aramak.

  • Dikkatle ve ısrarla başkalarının, Facebook veya Twitter hesabınızda yorum yapabileceğinden ve olumsuz şeyler yazabileceklerinden korktuğunuz için hesaplarınızı kontrol etmek.

Sosyal medya kaygı bozukluğu belirtileri değişken olmakla birlikte, takıntı olacak derecede ve yüz yüze sosyal faaliyette günlük işleyişe müdahale etmeye başladığında destek gerektirmektedir.

Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğunun Sağlık Üzerindeki Etkileri


Sosyal Medya Kaygı Bozukluğu

Genellikle sosyal medya siteleri anksiyete oluşumundan doğrudan sorumlu değildir. Bu durum, kaygılı bir durum içerisine düşen bireylerin odaklanmalarını, çevrimiçi dünyaya yönlendirmeye başlamaları neticesinde ortaya çıkmaktadır.

Bu durumda olan kişilerin bazıları aşağıdaki tetikleyicileri gösterebilir;

  • Aşırı yalnızlık. Fakat bireyler bu sitelere döndüğünde genellikle daha fazla izolasyona neden olur.
  • Her zaman insanları memnun etmek isteyen sadık davranışlar
  • Sanal dünyayı gerçek dünyayla karıştırmak
  • Kendine güvensizlik
  • Bedensel sorunlar
  • İşlevsiz aileler

Bireyler, ihtiyaçlarını karşılamak için sosyal medya sitelerinde daha fazla vakit geçirdikçe, böylelikle sorunlarının çözüleceğini varsaymaktadırlar. Ne yazık ki, bu tarz siteler bu durumdan muzdarip kişilerin, yaşamlarını diğer arkadaşlarıyla karşılaştırmasına neden olmakta ve hastalığın daha çok büyümesine sebep olmaktadır.

Sosyal Medya Kaygı Bozukluğu Nedir?

Sonuç olarak diğer kişilerle kendini karşılaştırma bireyin yaşamı üzerinde olumsuz etkilere sebep olurken, benlik saygısında düşüşlere ve hayatın önemli anlarını kaçırmasına neden oluyor.

Bununla birlikte sosyal medya anksiyete bozukluğu, OKB (Obsesif Kompülsif Bozukluk) ve depresyona neden olabilir. Bu tarz kişilerin duyguları ve düşünceleri sosyal medya sitelerinden aldıkları tepkilere bağlı olduğu için tatmin olmadıkları durumlarda endişe ve kaygı halleri artar.

Sosyal medya anksiyete bozukluğu için özellikle toplum tarafından yaratılan ek stres faktörleri ve çevrimiçi iletişim beklentileri nedeniyle tedavi edilmesi zor olabilir denmektedir. Toplum, iletişim konusunda sosyal medya ağına daha fazla vurgu yaparak, hayattaki başarı modelinin bu olduğunu göstermeye iter. Ayrıca kuruluşlar, işleri güvenli hale getirmek ve mesleki toplulukta itibar kazanmak için sosyal medyayı teşvik eder.

Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu Tedavisi


Bu konuda tedaviler çeşitlilik gösterebilir. Günlük yaşamı etkilenen bireylerin profesyonel destek almaları etkili olmaktadır. Temel tedavi olarak bilişsel davranışçı terapiler uygulanmaktadır. Bunlar;

  • Sorunu anlama ve farkında olma
  • Bilişsel davranışçı terapiye karşı tamamen güven ve iyi olacağına inanmak
  • Alışkanlık ve otomatik hale gelen yöntemlerin uygulanması ve geliştirilmesi
  • Benzer sorunları olan diğer kişilerle bağlantı kurmak 

Bu rahatsızlığı yenmek için sorunun farkında olup tedaviye açık olmak ve iyi anlamda değişilebileceği konusunda net olunduktan sonra başarılı bir terapi gereklidir. Bilişsel terapilerin eşliğinde gerekli görüldüğü takdirde hastalara ilaç tedavisi de uygulanmaktadır.

Sosyal Medya Anksiyete Bozukluğu Video



Sosyal medya anksiyete bozukluğu konusunda dikkat etmeli ve yakınlarımızda bu durumun başlangıcı görülüyorsa bu konuda bilinçlendirmeliyiz. Bu konuda farklı görüşleriniz varsa bize yorum alanından yazabilirsiniz.

Beğendin mi? Beğen veya Paylaş butonlarına tıklayabilirsin. Teşekkürler :)

Hiç yorum yok: