Bilgi Sitesi, İlginç Bilgiler, Faydalı Bilgiler
Sponsorlu Bağlantılar
GİRİŞİMCİLİK
Son içerikler yükleniyor...

İp Atlamanın Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Sponsorlu Bağlantılar
Beğen butonuna tıklayarak Facebook sayfamıza katılabilirsin. Hoş geldin :)


Günlük hayatınıza yürüyüşün yanı sıra etkili bir sporu eklemek istiyorsanız, bu ip atlamak olabilir. Sadece boksörlerin ve küçük kızların ip atladığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. İp atlamanın faydaları konusunda bilgi edindikten sonra bu etkinliği günlük yapacaklarınızın arasına eklemek isteyeceksiniz.

Verimli bir şekilde kalori yakmak, vücudunuzu sıkılaştırmak için günlük olarak belirli bir süre spora ayırmalısınız. "İp atlamak kaç dakika olmalı?" derseniz, gün içerisinde yapacağınız sadece 20-30 dakika ip atlamanın sonuçları, kısa bir zaman içerisinde etkisini göstereceğini söyleyebiliriz.

TAVSİYE: Son Derece Güçlü Kadınların Temel Özellikleri

İçindekiler:

İp Atlama Nedir? Hangi Kasları Çalıştırır?


İp atlamak her yerde kolayca yapılabilecek bir etkinliktir. Evinizde, spor salonunda, okulda ya da dışarıda rahatça ip atlama yapabilirsiniz. Annie Bissoondial, 13 Nisan 2013 tarihinde sadece 1 saatte 12.632 atlama yaparak ip atlama konusunda Guinness Rekorlar Kitabı'na girmiştir.

TAVSİYE: Somon Yağının Faydaları ve Yan Etkileri Nelerdir?

İp Atlamak Zayıflatır mı?

Düşük maliyetli, geniş kullanım alanı, bütün aile tarafından kullanılabilir oluşu ve metabolik zindelik açısından etkili olması ip atlamanın popülaritesini artırmıştır.

Zayıflamak isteyenler ya da fit kalmak isteyenler, ip atlamayla ilgili yaptıkları araştırmalarda "ip atlamak zayıflatır mı?" sorusunu sorabiliyor. Gün içerisinde yapacağınız ip atlama egzersizi ile birçok kas grubunu çalıştırdığınız gibi kalorileri de yakabilirsiniz.

İp Atlama Hangi Kasları Çalıştırır?

İp atlamak, kalori yakmak isteyen yetişkinler ve gençler için etkili bir egzersiz programıdır. İp atlama yaparken kollarınızı, bacaklarını ve gövdenizi etkin bir şekilde kullanırsınız ve bu da bir koşu bandında koşmaktan daha etkilidir.

TAVSİYE: Renklerin Psikolojik Anlamları Nelerdir?

Atlama sırasında baldırlar ve bacaklardaki ön ve arka kaslar sürekli çalışmaktadır. Ayrıca kalça kasları da olumlu şekilde bu egzersizden yararlanmaktadır. İp atlama sırasında çok belli olmasa da dengeyi korumak için göğüs ve sırt kaslarınızı da kullanırsınız. İpi döndürürken de üst kolun ön ve arka kasları dışında omuzlarınız da çalışmaktadır.

İp Atlamak Hangi Kasları Çalıştırır?

Bu sayede ip atlama vücudunuzun birçok yerini çalıştırdığı için etkili bir kalori yakıcıdır. Kaslara ek kalp için de yararlıdır.

İp Atlama Nasıl Yapılır?


Herhangi bir sporla ilgilenilmiyorsa ve gün içerisinde hareketsizlik artmışsa bu sağlığımız için de sakıncalıdır. İp atlama egzersizi ile hayatınıza sağlık katabilirsiniz.

İp atlamaya başlarken öncelikle atlayacağınız ipi seçmelisiniz. Bunun için bir spor mağazasına giderek kendinize uygun, içinize sinen bir ip tercih edebilirsiniz. Atlama ipleri genellikle deri, kumaş ya da pro-vinilden yapılır. Boncuklu modelleri başlangıç olarak tutma açısından daha rahat olabilir. "Atlayacağım ipe para vermem" derseniz de ayaklarınızdan koltuk altınıza gelecek şekilde ve rahat hareket eden bir halatı atlama ipi olarak da kullanabilirsiniz. Sonuç olarak ip atlayın yeter.

Ayağınıza da rahat bir spor ayakkabısı giyebilirsiniz. Ayrıca egzersiz yapacağınız yüzey de çok önemlidir. Halı, çimen, beton veya asfalt üzerinde yapmamanız önerilir. Halı, darbeleri azaltırken ayak bileğinize ya da dizinize zarar verebilir. Ahşap zemin üzerinde yapabilir ya da özel olarak egzersiz minderi (matı) alabilirsiniz.

İp Atlama Nasıl Olmalı?

İp atlamaya spor gözüyle bakıyorsanız ve 20-30 dakikalık sürelerde yapacaksanız öncesinde ısınma hareketleri ile vücudunuzu ısıtabilir ve egzersize hazırlayabilirsiniz. Ayaklarınızı tek tek yukarı aşağı kaldırma şeklinde olabileceği gibi çift olarak da atlama yapabilirsiniz. Güzel bir müzik kullanarak da ip atlamayı daha zevkli hale getirmeyi unutmayın.

İp Atlama Nasıl Olmalı?

Farklı antrenmanlar yapıyorsanız ip atlamayı ısınmak için de kullanabilirsiniz. Diğer egzersizlerinize başlamadan önce 5-10 dakikalık ip atlamak idealdir. Başlangıç olarak 50-200 tekrarlama şeklinde atlama olabilir. Plastik ipler genellikle jimnastik salonlarında kullanılır ve hız çalışması yapmak için biraz daha kolaydır.

İp Atlamanın Faydaları Nelerdir?


1) Koordinasyonu Artırır

İp atlama egzersizi kas çalışmasının yanı sıra sizi ayaklarınızın üzerinde odaklanmanızı sağlar ve koordinasyonunuzu geliştirir. İp atlama ile ne kadar farklı hareketler yaparsanız koordine olmanız da o kadar çok gelişir.

2) Ayak ve Ayak Bileği Yaralanmalarını Azaltır

İp atlamak, diğer sporları yapanlar için faydalıdır. Basketbol, tenis, futbol ve diğer sporlarda ayak ve ayak bileği yaralanmaları görülebilmektedir. Düzenli ip atlama egzersi yapanlar ayak bileğini çevreleyen kasların gücünü artırarak bu alanlardaki yaralanmaları azaltır.

3) Kalori Yakımı Sağlar

"İp atlama kaç kalori yakar?" sorusunu sorabilirsiniz. Aslında 30 dakikalık koşu ile karşılaştırırsanız ip atlamak daha fazla kalori yakar. 1 saatlik bir ip atlama egzersizi 1000-1300 kaloriye kadar yanma sağlayabilir.

4) Kemik Yoğunluğunu Geliştirir

Colorado Üniversitesi'nde tıp doktoru Dr. Daniel W. Barry ve yaşlılar ile sporcuların kemiklerini inceleyen bir araştırmacı; kemik yoğunluğunu iyileştirmek için en iyi egzersizin zıplamak olduğunu dile getirmektedir. Ayrıca böylelikle kemik yoğunluğunu geliştirmek için çok şey de yapmamız gerekmediğini anlıyoruz.

İp Atlamanın Faydaları Nelerdir?

Ancak herhangi bir kırığınız mevcut ise, atlamaya başlamadan önce bir doktora başvurmanızda da fayda olabilir. New York Times'a göre "Japonya'da yapılan araştırmalarda, farelere bir hafta boyunca 40 kez atlaması sağlandı ve 24 hafta sonra kemik yoğunluklarının önemli derecede artması gözlemlendi". Bu yüzden haftada 20-30  kere aşağı yukarı zıplamanız kesinlikle faydalı olabilmektedir.

5) Kardiyovasküler Sağlığı Geliştirir

Amerikan Spor Hekimliği Koleji'ne göre, ip atlama kesinlikle tavsiye edilmektedir. Kalp ve akciğer sağlığınızı artırmak için haftada üç veya beş kez yapılmasını öneriyor. "İp atlama kaç dakika olmalıdır?" sorularına karşılık; her seferinde 12 ile 20 dakika arasında yapmanız sağlıklı olacaktır.

6) Nefes Verimliliğini İyileştirir

İp atlama, kalp sağlığını ve dayanıklığının yanı sıra, etkili solunum bazında da fayda sağlar. Böylelikle, koşu veya yüzme gibi etkinlikler yaparken bunun faydasını görmeniz olasıdır.

7) Sizi Daha Akıllı Yapar

İster inanın ister inanmayın, ama ip atlamak sizi daha akıllı yapabilir. Beynin sağ ve sol tarafını geliştirdiği için, bu durum mekânsal farkındalığı artırır ve okuma becerilerini geliştiren tarafları uyararak, daha da zihinsel fayda sağlar.

Sonuç olarak ip atlama, dinamik denge ve koordinasyonu, refleksleri, kemik yoğunluğunu ve kas dayanıklılığını geliştiren en önemli etkinlikler arasında yer almaktadır.

8) Daha Sakin Olmanızı Sağlar

Vücudunuz, zihniniz ip atlamak için senkronize olarak çalıştığı için, ister istemez başka düşünceler içerisinde olmazsınız ve sakinliğinizi korursunuz. Bu etkinlik, daha senkronize olmanızı sağlayacağı için, farklı etkinliklerdeki becerilerinizi de geliştirmenize olanak sağlayacaktır.

İp Atlamanın Zararları Nelerdir?


İp atlamanın kötü zararları yoktur. Önemli olan aşırıya kaçmamak ve dikkatli olmaktır. Tıpkı kısa mesafelerle başlamadan önce maraton koşulmadığı gibi ip atlamada da kendinizi geliştirmelisiniz. Unutulmamalıdır ki, ip atlamak bir beceridir ve her beceri zamanla ve sabırla çalışarak gelişir.

Her aktivite gibi ip atlama da aşırı olursa yaralanmalara ve incinmelere sebep olabilir. İp atlama ile ayak bileklerine ve dize baskı olduğu için yanlış hareketler ayağa zarar verebilir. Bunların dışında da kalp sorununuz gibi sağlık problemleriniz varsa ip atlama yapılmamalıdır.

"İp atlama nasıl olur?" ve ip atlamanın faydaları konusunda makalemizi sonlandırırken bu egzersize başlamadan önce ısınma hareketleri yapmanızı ve kendinizi fazla zorlamadan, ideal bir zeminde çalışmanızı öneriyoruz. Bu konuda sizin farklı fikirleriniz varsa bize aşağıdaki yorum alanından yazabilirsiniz.

İlginizi çekebilecek yazılar:

Beğendin mi? Beğen veya Paylaş butonlarına tıklayabilirsin. Teşekkürler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Yorumlama biçimi:" menüsünde yer alan,
"Adı/URL veya Anonim" seçeneğine tıklayarak hızlıca yorum gönderebilirsiniz.

Kategori Adı: Nedir
Her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Copyright © Blog.gen.tr. Web sitemizdeki içerikler ile hazırlanmaktadır. Tarih: .